Mobilegeddon - aktualizacja algorytmu Google

Jak rankingują strony mobilne w Google?

Amerykański Gigant z Kalifornii też nie śpi i od dłuższego czasu idzie w kierunku dostosowania wyników wyszukiwania do aktualnych trendów, czyli stron mobilnych. Pierwsze zmiany mogliśmy zauważyć jakieś 3-4 lata temu kiedy pojawiły się oznaczenia przy wynikach stron "Na komórki". Od tamtego czasu co roku pojawiają się nowe aktualizacje algorytmów związane z wynikami wyszukiwania dla stron mobilnych. Jedną z tych aktualizacji jest Mobilegeddon.

Branża SEO nazwała tą aktualizację algorytmu Google jako Mobilegeddon, ale jej oficjalna nazwa to Mobile Friendly Update i znacząco wpływa na skuteczne pozycjonowanie strony. Zadaniem tej aktualizacji jest ułatwienie użytkownikom mobilnym przeglądanie stron z wyników wyszukiwania, które są dostosowane do urządzeń mobilnych. Wiadomym jest, że algorytm będzie "nagradzał" strony, które są responsywne lub mobilne, a obniżał w wynikach strony nie korzystające z wersji mobilnych.

Czego mogą spodziewać się webmasterzy pod aktualizacji Mobilegeddon?

Jeśli strona nie została jeszcze dostosowana szybko powinni zastanowić się nad aktualizacją strony z wersji standardowej (desktop'owej) na RWD. Ich witryny mogą w mobilnych wynikach wyszukiwania wypaść z rankingu na rzecz stron dostosowanych do wyników.

Jakie są najważniejsze wytyczne Mobilegeddon?

Responsywność to nie tylko jeden z czynników. Pod uwagę brana jest także wielkość czcionki czy odległość między obiektami klikalnymi takimi jak nawigacja. Dodatkowo w ostatnim czasie mówi się dużo o kolejnych nadchodzących zmianach w wynikach mobilnych. Wpływ na ranking będzie miała szybkość ładowania się strony wersji mobilnej.

Wszystko zmierza w idealnym dostosowaniu mobilnych wyników wyszukiwania do smartfonów - mają działać szybko, dostosowywać się do każdej rozdzielczości, być przejrzyste i komfortowe w użytkowaniu. Takie cechy m.in. będą wpływały na pozycjonowanie w mobilnych wynikach.